Nalles MH

I dag har Nalle varit på MH. Vi började dagen med en 1½ timmes cykeltur och mycket mat för att han skulle vara lugn, men icke. Det var samma explosiva Nalle som alltid. Han genomförde det bästa MH jag sett. Pigg på att leka både med testledare och på avståndsleken. Jaktleken for han ut som ett jehu och greppade trasan och kom in med den, stolt som bara den. Dumpe och skrammel var ett lätt hopp bakåt och sedan genast fram och kollade vad det var, sedan inga kvarstående rädslor alls. Passiviteten gick bra, han lyfte en pinne och kikade runt i koppellängden men inget grävande, hoppande eller gnäll. Spökena stod han i koppellängt i fullt skall och kontrollerade bägge spökena. Det var ingen snäll Nallebjörn i det läget. jag fick ta spjärntag mot trädet bakom för att orka hålla honom. Jisses vilken skärpa det finns i den hunden. Sedan behövde jag bara ta ett steg emot spökena så sprang han fram och kollade läget utan någon kvarstående aggressivitet. Skottet fick vi tyvärr en 3:a på. Nalle for ut efter skotten och letade dummie. Jaktligt sett så gjorde han ett kanonsök, metodiskt och med stor envishet. De passiva skotten gick jättebra. Efteråt så var han jätteglad, det hela hade varit som en stor, härlig lekfest.

Lek med testledaren Ulf


leken


Jaktleken


Spöke


Spöke nr 2


Spöke

Kommentarer
Postat av: B-M

Vad roligt att Nalle fixade MHt så bra, krama om hundarna från mig.

2010-08-25 @ 22:42:04
Postat av: Carina

Ja, det var jättekul att min flåbuse kunde prestera ett bra MH nöjd Tyvärr hade Fredrik skurit sönder tassen på glas när jag kom hem men som tur är behövde vi inte åka och sy

2010-08-25 @ 23:19:47
Postat av: B-M

Usch då, vilken tur att det inte var så djupt att det behövde sys.

2010-08-26 @ 07:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0