Semester

Nu är det ett tag sedan jag skrev i bloggen men jag har haft fullt upp med träning av Nalle. Vi har jobbat stenhårt med framförallt koppelgåendet och så har vi börjat att cykla med honom för att bygga upp honom till en muskulös kille. Jag har ju semester nu och 3v framåt så det ska nog finnas tid både för bloggen och hundtränandet. Vi har fått bilder på Zorro (Skallvrån's Dark Quality). Han har tyvärr blivit anfallen av en schäfer och är väldigt osäker bland andra hundar och tycker att anfall är bästa försvar.

Den 5/6 kl. 12.00 kommer vi att ha en valpträff vid sjön Gryten där vi går en liten bit och sedan stannar och grillar och låter hundarna bada, leka och ha kul.


Fredrik och Nalle myser i soffan


Nalle knölar fortfarande in sig där vi har vattenskålen. Han låg där när han var valp och envisas att ligga där nu med även om han kappt får plats.


Zorro


Zorro

Kommentarer
Postat av: Mulle

Ja Schäfrar är inget att ha, har aldrig tyckt om dem sedan jag som valp råkade ut för en.

2010-05-14 @ 16:20:08
Postat av: Anonym

Nej, Carin vart ju också anfallen av en. Men som tur var så var det schäfrar med på utställningen vi var på så vi satt större delen av tiden vid schäfer ringen så hon fick en positiv bild av schäfrar och kunde stressa av där

2010-05-15 @ 09:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0